• Գլխավոր
  • Հաղորդումներ
    • PoliticON
    • Թաթուլ Հակոբյանի զրույցը
    • Էլուր
    • Ստվերում
    • Պատերազմի եւ խաղաղության արանքում
    • Ալիքի վրա
    • Տեղ սահմանի մոտ
    • Իրական օրակարգ
    • Կարմիր ժամանակներ
    • Վաղը
    • Չերեւան
    • Ուկրաինա | Պատերազմ
    • Թարգիր Լաո
    • Պարագիծ
    • Էկոդետ
    • Կարպիս Փաշոյանի զրույցը
  • Քաղաքականություն
    • Ներքին
    • Արտաքին
    • Հարեւաններ
    • Աշխարհ
  • Մենք
    • Հայաստան
    • Սփյուռք
  • Տնտեսություն
  • Մշակույթ
  • մեր մասին
  • գործընկերներ
  • Կապ
Aliq Media Armenia
  • Գլխավոր
  • Հաղորդումներ
    • PoliticON
    • Թաթուլ Հակոբյանի զրույցը
    • Էլուր
    • Ստվերում
    • Պատերազմի եւ խաղաղության արանքում
    • Ալիքի վրա
    • Տեղ սահմանի մոտ
    • Իրական օրակարգ
    • Կարմիր ժամանակներ
    • Վաղը
    • Չերեւան
    • Ուկրաինա | Պատերազմ
    • Թարգիր Լաո
    • Պարագիծ
    • Էկոդետ
    • Կարպիս Փաշոյանի զրույցը
  • Քաղաքականություն
    • Ներքին
    • Արտաքին
    • Հարեւաններ
    • Աշխարհ
  • Մենք
    • Հայաստան
    • Սփյուռք
  • Տնտեսություն
  • Մշակույթ
ՆերքինՔաղաքականություն

Ինչ չասվեց ՄԱԿ-ի ամբիոնից

Վահրամ Աթանեսյան 11:30 | 24.09.2022
Վահրամ Աթանեսյան 11:30 | 24.09.2022
Pashinyan

Տարածվել է ՄԱԿ-ի Գլխավոր ասամբլեայում Նիկոլ Փաշինյանի ելույթը։ Փորձագետներից մեկն այն գնահատում է փաստարկված, շեշտադրումները՝ ճիշտ։ Ընկալման խնդիր է։

Կարծում եմ, Փաշինյանը թույլ տվեց երկու սկզբունքային թերասացություն։ Խոսելով տարածքային ամբողջականության փոխադարձ ճանաչման մասին՝ նա Ադրբեջանի նախագահին առաջարկեց հրապարակել քարտեզ, որ կպատկերի Հայաստանի՝ իր կողմից ճանաչված տարածքը։ Եթե սա Իլհամ Ալիեւի հասցեին իրոնիա է, ապա ՄԱԿ-ի ԳԱ մասնակիցներից շատերի համար հազիվ թե հասկանալի եղավ։

Փաշինյանը ճիշտ կաներ, եթե Իլհամ Ալիեւին առաջարկեր, որ հրապարակի այն քարտեզը, որ համարում է Ադրբեջանի ինքնիշխան տարածք։ Փաշինյանը պետք է հարցադրում աներ․ Հայաստանը եւ Ադրբեջանը ի՞նչ սահմաններով են ՄԱԿ-ին անդամակցել եւ միջազգային հանրության կողմից ճանաչվել որպես պոստխորհրդային անկախ պետություններ։ Սա չափազանց սկզբունքային հարց է, եթե նկատի ենք ունենում, որ Ադրբեջանը ազգային-ներպետական ակտով իրեն հռչակել է 1918-1920 թվականներին գոյություն ունեցած՝ Ադրբեջանի դեմոկրատական հանրապետության իրավահաջորդ, իսկ այդ պետությունը ճանաչված սահմաններ չի ունեցել։

Ժամանակ առաջ այս կարեւորագույն թեման բարձրացրել է ՊԲ նախկին հրամանատար Սամվել Բաբայանը՝ առաջարկելով իրավական հայց հարուցել ՄԱԿ-ի միջազգային դատարանում, բայց մնացել անարձագանք։ Այսօր, երբ Ադրբեջանը «սահմանազատման» իր քաղաքականությունն է իրականացնում, Հայաստանի վարչապետը պետք է ՄԱԿ-ի ամբիոնից միանշանակորեն եւ վստահաբար հայտարարեր, որ Հայաստանի եւ Ադրբեջանի միջեւ իրավական սահմանազատում արդեն իսկ իրականացված է 1993 թվականի ՄԱԿ-ի Անվտանգության խորհրդի չորս բանաձեւերով, որոնք ճանաչում են ինչպես Ադրբեջանի, այնպես էլ տարածաշրջանի մյուս բոլոր երկրների ինքնիշխանությունը եւ տարածքային ամբողջականությունը։ https://ru.wikipedia.org/wiki

Եվ ՄԱԿ-ը պետք է պատասխանի հարցին՝ ի՞նչ է նկատի ունեցել Ադրբեջանի եւ տարածաշրջանի մյուս բոլոր երկրների «տարածքային ամբողջականության հարգում» ձեւակերպումն անելիս։ ՄԱԿ-ը միջազգային բարձրագույն ատյան է, այնտեղ ստեղծագործական շարադրություն չեն գրում, ընդունում են իրավական որոշումներ։ Եվ Փաշինյանը կարող էր «ցուլին բռնել եղջյուրներից»՝ միջազգային հանրությանը կոչ անելով հանձնառու լինելու իր կողմից իրականացված Հայաստան-Ադրբեջան իրավական սահմանազատման գործնական իրականացմանը։ ՄԱԿ-ի Անվտանգության խորհրդի 1993-ի չորս բանաձեւերին հղումով էլ Փաշինյանը պետք է բարձրացներ ԼՂ կարգավորման հարցը։

Այդ բանաձեւերը հստակ սահմանում են «Ադրբեջանի հանրապետության Լեռնային Ղարաբաղի ռեգիոնը»՝ որպես խաղաղ կարգավորման սուբյեկտ, մինչդեռ Իլհամ Ալիեւը ներպետական ակտով ստեղծել է «Ղարաբաղի տնտեսական շրջան» ու մերժում է ե՛ւ Լեռնային Ղարաբաղի գոյությունը, ե՛ւ ԼՂ խնդիրն ու կարգավորման բանակցությունները։ ՄԱԿ-ում Փաշինյանի ելույթն, իհարկե, Հայաստանի վերջին հնարավորությունը չէ, չպետք է որպես այդպիսին ընկալվի։

Կա, թերեւս, փորձագիտական-վերլուծական ավելի ընդգրկուն աշխատանքի անհրաժեշտություն։ Հայաստանում պետք է ձեւավորվի պրոֆեսիոնալ աշխատանքային խումբ՝ միջազգայնագետ-իրավաբանների ներգրավմամբ։ Խնդիրը պետք է ձեւակերպվի շատ հստակ․ Ադրբեջանի ազգային օրենսդրությունը, ներառյալ սահմանադրությունը, հակասում է ՄԱԿ-ի կողմից նրան որպես պոստխորհրդային անկախ պետություն ճանաչելու մասին միջազգային իրավական Ակտին։ Եթե այդ կազուսը չի հաղթահարվում, Ադրբեջանը չի ճանաչում խորհրդային շրջանի իր սահմանները եւ պետական ֆեդերատիվ կառուցվածքը, ապա միջազգային սահմանների անխախտելիության սկզբունքը կորցնում է իրավական ուժը, եւ աշխարհի ցանկացած կետում նոր ագրեսիան անխուսափելի է դառնում։

Վահրամ Աթանեսյան

Պատմաբան, լրագրող, հրապարակախոս, քաղաքական գործիչ։ Հայաստանի Գերագույն խորհրդի (1990-1995) Արցախից ընտրված պատգամավոր, 2000-2015 թվականներին Արցախի Ազգային ժողովի երեք գումարումների պատգամավոր։ «Խոջալու․ հանցագործության անատոմիա», «Երկրի ժամանակը», «Հոգեւոր Հայաստանը եւ արդիականությունը» եւ «Աստծո հաջորդ օրը» գրքերի հեղինակն է։

0
FacebookTwitterWhatsappTelegramEmail
նախորդը
Ադրբեջանը Հայաստանին է հանձնել եւս վեց զինծառայողի մարմին
հաջորդը
Փորձել են անցնել մեր մարտական դիրքերից մեկի թիկունք եւ հետ են շպրտվել. ՀՀ ՊՆ

խմբագրական

  • Ռուսաստանը Արցախի իշխանություններին չի տեղեկացրել Ադրբեջանի կողմից 2023...

լրահոս

  • Իսրայելն ուժով կպատասխանի, եթե Սիրիայի կառավարությունը չկանխի դրուզներ...

  • Չենք պատրաստվում աշխարհով մեկ թռչել Կիեւի եւ Մոսկվայի...

  • Թրամփը հայտարարել է, որ մայիսի 8-ը կնշվի որպես...

  • ԵՄ-ը նոր պատժամիջոցներ է պատրաստում ՌԴ-ի դեմ՝ հրադադարից...

  • Դամասկոսում դրուզների հետ բախումներից հետո Սիրիայի կառավարությունը հայտարարել...

ընտրանի

  • 1

    Կարմիր գրքում գրանցված ծաղիկ է վաճառվում

  • 2

    Մեղուների քանակը նվազել է, բույսերի փոշոտումը՝ վատացել

  • 3

    Ի՞նչ է Պարկինսոնի հիվանդությունը, որո՞նք են ախտանշանները

  • 4

    Շարադրություն. Զոյա Բեգլարյան, «Իմ գյուղը»

  • 5

    Շարադրություն. Մարիամ Ղուկասյան, «Իմ գյուղը»

Facebook Youtube Email Telegram

արխիվ

Սեպտեմբերի 2022
ԵԵՉՀՈւՇԿ
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930 
« Օգս   Հկտ »
Quality Sign Colored

© 2024 - Բոլոր իրավունքները պաշտպանված են ՀՀ Օրենսդրությամբ: Ձևավորումը Ալիք Մեդիա
Գաղտնիության քաղաքականություն