• Գլխավոր
  • Հաղորդումներ
    • PoliticON
    • Թաթուլ Հակոբյանի զրույցը
    • Էլուր
    • Ստվերում
    • Պատերազմի եւ խաղաղության արանքում
    • Ալիքի վրա
    • Տեղ սահմանի մոտ
    • Իրական օրակարգ
    • Կարմիր ժամանակներ
    • Վաղը
    • Չերեւան
    • Ուկրաինա | Պատերազմ
    • Թարգիր Լաո
    • Պարագիծ
    • Էկոդետ
    • Կարպիս Փաշոյանի զրույցը
  • Քաղաքականություն
    • Ներքին
    • Արտաքին
    • Հարեւաններ
    • Աշխարհ
  • Մենք
    • Հայաստան
    • Սփյուռք
  • Տնտեսություն
  • Մշակույթ
  • մեր մասին
  • գործընկերներ
  • Կապ
Aliq Media Armenia
  • Գլխավոր
  • Հաղորդումներ
    • PoliticON
    • Թաթուլ Հակոբյանի զրույցը
    • Էլուր
    • Ստվերում
    • Պատերազմի եւ խաղաղության արանքում
    • Ալիքի վրա
    • Տեղ սահմանի մոտ
    • Իրական օրակարգ
    • Կարմիր ժամանակներ
    • Վաղը
    • Չերեւան
    • Ուկրաինա | Պատերազմ
    • Թարգիր Լաո
    • Պարագիծ
    • Էկոդետ
    • Կարպիս Փաշոյանի զրույցը
  • Քաղաքականություն
    • Ներքին
    • Արտաքին
    • Հարեւաններ
    • Աշխարհ
  • Մենք
    • Հայաստան
    • Սփյուռք
  • Տնտեսություն
  • Մշակույթ
ՀայաստանՄենք

Գրելու ու լռելու մասին

Աննա Դավթյան-Գեւորգյան 13:30 | 28.07.2021
Աննա Դավթյան-Գեւորգյան 13:30 | 28.07.2021
White paper

Ժամանակաշրջանում, որ դժվար է բնորոշել՝ ետպատերազմական է, թե պատերազմական, օրերի մեջ, որոնց լրահոսում դեռ փնտրվող կամ գտնված աճյունների, նոր մահերի ու սպանությունների մասին տեղեկություններ են, ավելի ու ավելի բարդ է դարձել նստել սպիտակ թղթի առջեւ եւ կամ կապույտ էկրանի դիմաց ու գրել տողեր ներկայի ու ապագայի մասին։

Առանց հույսի իրական փաստարկների գրել կարելի է անցյալից միայն, թեեւ մեզանում, երեւի խորհրդային անցյալի իներցիայով, «անցյալը նույնպես անկանխատեսելի է», հետեւաբար նաեւ հույսերով լի․ Սեւրի խտղտալի հովերը՝ վկա։

Չգրելու կամ գրել չկարողանալու մասին տեսքտերը կարծես ավելի շատ են հիմա, որովհետեւ շատ բարդ է վերլուծել, քննել ու քննարկել մի իրադրություն, մի ներկա, որ այսքան լի է անորոշություններով, մտահոգություններով ու անզորության սուր զգացմամբ։

Իմ սերնդի համար, որ քիչ է հեռու «կորսված սերունդ» կնիքն ունենալուց, սփոփանքի ու կյանքը, գիրը, ծրագրերը շարունակելու համար խթան գտնելը դարձել է ամենօրյա տքնաջան աշխատանքի մաս։ Իմ սերնդի համար, որ իր ակնկալիքները գալիքից ձեւակերպել չհասցրած՝ անցյալի փլատակների տակ հայտնվեց, ապագայի մասին տողեր գրելը ներկան արհամարհելու չափ մեծ հանդգնություն է պահանջում։

Բյոլյան սփոփանքի դեղատոմսը գուցե ճիշտ տեղին է նաեւ մեզ համար՝ «Միակ սփոփանքը, որ իմ սերունդը կարող է առաջարկել, ժամանակավորի սփոփանքն է, անցողիկի սփոփանքը։ Չափազանց շատ բան է տեղի ունեցել , չափազանց շատ է դատարակաբանվել, չափազանց քիչ բան է արվել այն ժամանակ, որը մեզ պատասխանատու տարիքի է հասցրել» (Հայնրիխ Բյոլ, Ֆրանկֆուրտյան դասախոսություններ)։

Դատարկաբանությունները մեր համատեքստում մարդկային կյանքեր արժեցան, բայց այդպես էլ չգիտակցվեցին ու չընկալվեցին, որ հանցագործ դատարկաբանություն են։ Վկան՝ նույն ջերմեռանդությամբ շարունակվող տեքստերի ու խոսքերի շքերթը ոչ մի բանի մասին կամ աշխարհների մասին, որ գոյություն ունեն միայն դրանց հեղինակների վառ երեւակայության մեջ։

Գրելու, խոսելու անհնարինության ճիրաններից փախչելու փորձերում, կյանքի մանր դրվագների վրա կենտրոնանալու, դրանք ավելի արժեւորելու փորձերում հանկարծ գալիս է գիտակցությունը, որ բառերի հետ խաղալու, դրանցով «աշխարհներ շարժելու» հնարավորությունից նորից ու նորից օգտվում են նրանք միայն, որոնք շարժումն այդ ուղղորդում են սոսկ իրենց հայտնի, իրականության հետ աղերս չունեցող ուղղությամբ։

Միաժամանակ, ներքին հասարակական լարվածությունը լռության ու ինքնախարազանման երկընտրանքում հաճախ ընտրում է երկրորդը։ Պարզ մարդկային առօրեականությունը դառնում է արտասովոր, ուրախության պահերը՝ ճոխություն, իսկ ապագայի մասին խոսելը՝ խենթություն։ Միտումն այս, իհարկե, շրջանցում է մարդկանց, որ ապրումակցման ու բարոյական արժեքների մասին խեղված պատկերացումներ ունեն։ Բայց նրանց առկայությունը երեւի չպիտի ծայրահեղական մոտեցումների պատճառ դառնա, ու ապրելն ինքնին՝ խարազանման առիթ։

Ցավը, կորսված կյանքերի մասին բութ ցավը մեջդ պահելը, չմոռանալը, բայց եւ նրանց անուններն ու նրանց մահը չշահարկելը նույնպես քրտնաջան աշխատանք ու ճիգեր են պահանջում։

Ապրել ուրեմն, ու թե չի գրվում, կրկնակի ճիգով գիրդ կյանք տեղափոխել՝ եթե կարող ես ողջախոհություն ու լույս ավելացնելու, եթե չէ, չջրելու ատելության ծառը, մինչեւ կերեւան նոր հորիզոններ։

Աննա Դավթյան-Գեւորգյան

Արեւելագետ-հետազոտողի իմ մասնագիտությունը հուշում է, որ հարեւաններին պետք է ընդունել ոչ միայն իբրեւ ճակատագիր, այլեւ քաղաքական, սոցիալական ու մշակութային երեւույթ, որը պետք է ճանաչել ու հասկանալ։

0
FacebookTwitterWhatsappTelegramEmail
նախորդը
Հայկական կողմն ունի երեք զոհ եւ երեք վիրավոր
հաջորդը
Հայ գերիներին սպառնում է 16 տարվա ազատազրկում

խմբագրական

  • Ռուսաստանը Արցախի իշխանություններին չի տեղեկացրել Ադրբեջանի կողմից 2023...

լրահոս

  • Իսրայելն ուժով կպատասխանի, եթե Սիրիայի կառավարությունը չկանխի դրուզներ...

  • Չենք պատրաստվում աշխարհով մեկ թռչել Կիեւի եւ Մոսկվայի...

  • Թրամփը հայտարարել է, որ մայիսի 8-ը կնշվի որպես...

  • ԵՄ-ը նոր պատժամիջոցներ է պատրաստում ՌԴ-ի դեմ՝ հրադադարից...

  • Դամասկոսում դրուզների հետ բախումներից հետո Սիրիայի կառավարությունը հայտարարել...

ընտրանի

  • 1

    Կարմիր գրքում գրանցված ծաղիկ է վաճառվում

  • 2

    Մեղուների քանակը նվազել է, բույսերի փոշոտումը՝ վատացել

  • 3

    Ի՞նչ է Պարկինսոնի հիվանդությունը, որո՞նք են ախտանշանները

  • 4

    Շարադրություն. Զոյա Բեգլարյան, «Իմ գյուղը»

  • 5

    Շարադրություն. Մարիամ Ղուկասյան, «Իմ գյուղը»

Facebook Youtube Email Telegram

արխիվ

Հուլիսի 2021
ԵԵՉՀՈւՇԿ
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
« Հնս   Օգս »
Quality Sign Colored

© 2024 - Բոլոր իրավունքները պաշտպանված են ՀՀ Օրենսդրությամբ: Ձևավորումը Ալիք Մեդիա
Գաղտնիության քաղաքականություն