• Գլխավոր
  • Հաղորդումներ
    • PoliticON
    • Թաթուլ Հակոբյանի զրույցը
    • Էլուր
    • Ստվերում
    • Պատերազմի եւ խաղաղության արանքում
    • Ալիքի վրա
    • Տեղ սահմանի մոտ
    • Իրական օրակարգ
    • Կարմիր ժամանակներ
    • Վաղը
    • Չերեւան
    • Ուկրաինա | Պատերազմ
    • Թարգիր Լաո
    • Պարագիծ
    • Էկոդետ
    • Կարպիս Փաշոյանի զրույցը
  • Քաղաքականություն
    • Ներքին
    • Արտաքին
    • Հարեւաններ
    • Աշխարհ
  • Մենք
    • Հայաստան
    • Սփյուռք
  • Տնտեսություն
  • Մշակույթ
  • մեր մասին
  • գործընկերներ
  • Կապ
Aliq Media Armenia
  • Գլխավոր
  • Հաղորդումներ
    • PoliticON
    • Թաթուլ Հակոբյանի զրույցը
    • Էլուր
    • Ստվերում
    • Պատերազմի եւ խաղաղության արանքում
    • Ալիքի վրա
    • Տեղ սահմանի մոտ
    • Իրական օրակարգ
    • Կարմիր ժամանակներ
    • Վաղը
    • Չերեւան
    • Ուկրաինա | Պատերազմ
    • Թարգիր Լաո
    • Պարագիծ
    • Էկոդետ
    • Կարպիս Փաշոյանի զրույցը
  • Քաղաքականություն
    • Ներքին
    • Արտաքին
    • Հարեւաններ
    • Աշխարհ
  • Մենք
    • Հայաստան
    • Սփյուռք
  • Տնտեսություն
  • Մշակույթ
Մշակույթ

Ցիանոտիպիա. Լիլիթ Միկոյանն այլընտրանք է առաջարկում

Անուշ Առաքելյան 16:30 | 20.09.2021
Անուշ Առաքելյան 16:30 | 20.09.2021
Lilit Mikoyan

«Վերցնում եմ ջրաներկի թուղթ եւ քիմիական երկու հատուկ նյութեր խառնում հավասար քանակությամբ, ստացվում է ուլտրամանուշակագույնի հանդեպ  զգայուն նյութ: Լուսանկարի նեգատիվը տպագրում եմ թափանցիկ պերգամենտի վրա, ապա տեղադրում ակվարելի թղթի վրա, հետո` երկու ապակու արանքը եւ ամրացնում ամրակներով, այնպես, որ նեգատիվը հնարավորինս կիպ կպած լինի թղթին:

2-20 րոպե թողնում եմ արեւի տակ, այդպես երեւակվում է, որի ընթացքում գույնը փոխվում է, դեղնականաչավունը ստանում է կապտականաչավուն երանգ։ Խտությունը, պայծառությունը կախված են արեւից, ժամից: Վերջում հանում եմ ու լվանում: Կոնտրաստն ապահովելու համար կարելի է նաեւ ջրածնի պերոքսիդ լցնել վրան»:

Գեղանկարիչ, լուսանկարիչ Լիլիթ Միկոյանը նկարագրում է ցիանոտիպիան՝ լուսատպման տեխնիկան, որը լուսանկարչության տպագրության այլընտրանքային եղանակներից է:

Այս մեթոդը հայտնաբերել է աստղագետ, ֆիզիկոս Ջոն Գերշելը 1842 թվականին եւ օգտագործել իր գծանկարները վերատպելու համար: Դրանից հետո ցիանոտիպիայի մեթոդը սկսել է կիառվել գեղանկարչության եւ հատկապես լուսանկարչության մեջ: Հայաստանում դրանով քչերն են զբաղվում, մինչդեռ աշխարհում այս ուղղությունը մեծ տարածում ունի:

cyanotipe
cyanotipe
cyanotipe

«Ցիանոտիպիան ժամանակին շատ էին օգտագործում գծագրերի, հատակագծերի բազմացման համար, բույսերի մասին ամենահին գիրքը տպագրված է այս տեխնիկայով, իսկ լուսանկարչության մեջ միայն 20-րդ դարում է հայտնվել»,- ասում է Լիլիթը։

Այս տեխնոլոգիայով նաեւ ֆոտոգրամմաներ են ստանում: Ամերիկայում, օրինակ, կարելի է մտնել նկարչական խանութ, որտեղ վաճառում են արդեն պատրաստի թղթերը՝ քիմիական նյութերով, տուն տանել, տերեւներ շարել ու դնել արեւի տակ, ապա՝ շրջանակի մեջ ու կախել պատին:

cyanotipe
cyanotipe
cyanotipe

Լիլիթը մասնագիտությամբ նկարչուհի է, բայց ավելի շատ զբաղվում է լուսանկարչությամբ։ Փորձում է ավանդական մտածողության գծագրված շրջանակից դուրս գալ՝ զգալու, հասկանալու քաղաքի տարբեր շերտերը: «Ուր գնում, նկարում էի, մինչ օրս քայլում ու նկարում եմ: Եթե ժամանակին Երեւանն ու նրա բնակիչներին էի նկարում եւ հատկապես ծեր մարդկանց, ապա այսօր շեշտը դնում եմ քաղաքային միջավայրի վրա. շենքեր, պատուհաններ, փողոցներ։ Լուսանկարներիս մեջ մարդը հայտնվում է միայն ուրվապատկերի տեսքով, միջավայրում մարդը չի շեշտադրվում»:

Լիլիթը ցիանոտիպիայով սկսեց զբաղվել 2016 թվականին, երբ ՆՓԱԿ-ում մասնակցեց գյումրեցի արվեստագետ, լուսանկարիչ Արմեն Տեր-Մկրտչյանի վարած դասընթացին: Թվանշային ֆոտոխցիկն ու այլընտրական լուսանկարչության տեխնիկան թույլ են տալիս համադրել հինն ու նորը, անմիջապես լինել պատկերի ստեղծման ականատեսը:

Լիլիթին հենց ընթացքն է գրավում, «թե արդյունքում ինչ կստացվի, չես իմանա»,- ասում է լուսանկարիչը։ «Ի տարբերություն ժապավենային լուսանկարչության, որ մի նեգատիվով նույն նկարներից շատ կարելի է ստանալ, սա անկանխատեսելի արդյունք է ապահովում՝ պայմանավորված արեւի, եղանակի, ժամի հետ»:

Այս տեխնիկան թույլ է տալիս փորձարկումներ անել ու երբեք չի ձանձրացնում, ժամանակի ընթացքում Լիլիթը հասկացել է, որ արդեն տեխնիկան է թելադրում ինչ ու ինչպես նկարել:

cyanotipe
Նկարների կարեւոր բաղադրիչը լույսն է, լույսի միջոցով առաջացած ստվերը, լույսի ու ստվերի միջոցով առավել արտահայտիչ դարձած միջավայրը: Ստվերը Լիլիթը դիտարկում է որպես առանձին սուբյեկտ, որը ժամանակի ու տարածության մեջ փոփոխվում է: Լուսանկարների մի մասն արված է հեռախոսով, ինքնադիմանկարների այս շարքը՝ նույնպես։ Ցիանոտիպիայի դեպքում էական չէ ինչով ես նկարում:

cyanotipe
Լիլիթ Միկոյանի ցիանոտիպիայի լուսանկարների ցուցադրությունը բացվել է «Դալան» ցուցասրահում, կգործի մինչև սեպտեմբերի 22-ը:

Անուշ Առաքելյան

Մասնագիտությամբ լեզվաբան եմ, բայց հիմնական զբաղմունքս եղել է լրագրությունը։ Սկսելով «Շողակաթ» հեռուստաընկերությունից՝ մշտապես լուսաբանել եմ մշակութային իրադարձություններ՝ խնդիր ունենալով արվեստի երեւույթները չթողնել ստվերում։

0
FacebookTwitterWhatsappTelegramEmail
նախորդը
Երեւանը պատրաստ է բարձր մակարդակի երկխոսության
հաջորդը
Նիդերլանդներում սպանված հայուհիները իրաքահայեր էին. ԱԳՆ

խմբագրական

  • Ռուսաստանը Արցախի իշխանություններին չի տեղեկացրել Ադրբեջանի կողմից 2023...

լրահոս

  • Իսրայելն ուժով կպատասխանի, եթե Սիրիայի կառավարությունը չկանխի դրուզներ...

  • Չենք պատրաստվում աշխարհով մեկ թռչել Կիեւի եւ Մոսկվայի...

  • Թրամփը հայտարարել է, որ մայիսի 8-ը կնշվի որպես...

  • ԵՄ-ը նոր պատժամիջոցներ է պատրաստում ՌԴ-ի դեմ՝ հրադադարից...

  • Դամասկոսում դրուզների հետ բախումներից հետո Սիրիայի կառավարությունը հայտարարել...

ընտրանի

  • 1

    Կարմիր գրքում գրանցված ծաղիկ է վաճառվում

  • 2

    Ի՞նչ է Պարկինսոնի հիվանդությունը, որո՞նք են ախտանշանները

  • 3

    Մեղուների քանակը նվազել է, բույսերի փոշոտումը՝ վատացել

  • 4

    Շարադրություն. Զոյա Բեգլարյան, «Իմ գյուղը»

  • 5

    Շարադրություն. Մարիամ Ղուկասյան, «Իմ գյուղը»

Facebook Youtube Email Telegram

արխիվ

Սեպտեմբերի 2021
ԵԵՉՀՈւՇԿ
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930 
« Օգս   Հկտ »
Quality Sign Colored

© 2024 - Բոլոր իրավունքները պաշտպանված են ՀՀ Օրենսդրությամբ: Ձևավորումը Ալիք Մեդիա
Գաղտնիության քաղաքականություն