• Գլխավոր
  • Հաղորդումներ
    • PoliticON
    • Թաթուլ Հակոբյանի զրույցը
    • Էլուր
    • Ստվերում
    • Պատերազմի եւ խաղաղության արանքում
    • Ալիքի վրա
    • Տեղ սահմանի մոտ
    • Իրական օրակարգ
    • Կարմիր ժամանակներ
    • Վաղը
    • Չերեւան
    • Ուկրաինա | Պատերազմ
    • Թարգիր Լաո
    • Պարագիծ
    • Էկոդետ
    • Կարպիս Փաշոյանի զրույցը
  • Քաղաքականություն
    • Ներքին
    • Արտաքին
    • Հարեւաններ
    • Աշխարհ
  • Մենք
    • Հայաստան
    • Սփյուռք
  • Տնտեսություն
  • Մշակույթ
  • մեր մասին
  • գործընկերներ
  • Կապ
Aliq Media Armenia
  • Գլխավոր
  • Հաղորդումներ
    • PoliticON
    • Թաթուլ Հակոբյանի զրույցը
    • Էլուր
    • Ստվերում
    • Պատերազմի եւ խաղաղության արանքում
    • Ալիքի վրա
    • Տեղ սահմանի մոտ
    • Իրական օրակարգ
    • Կարմիր ժամանակներ
    • Վաղը
    • Չերեւան
    • Ուկրաինա | Պատերազմ
    • Թարգիր Լաո
    • Պարագիծ
    • Էկոդետ
    • Կարպիս Փաշոյանի զրույցը
  • Քաղաքականություն
    • Ներքին
    • Արտաքին
    • Հարեւաններ
    • Աշխարհ
  • Մենք
    • Հայաստան
    • Սփյուռք
  • Տնտեսություն
  • Մշակույթ
ՆերքինՔաղաքականություն

«Աղվանական խաչի» սպառնալիքը

Վահրամ Աթանեսյան 19:00 | 24.08.2024
Վահրամ Աթանեսյան 19:00 | 24.08.2024
մեջբերում Վահրամ Աթանեսյանից

Բաքվի իշխանական մամուլը շարունակում է զարգացնել «Ադրբեջանի քրիստոնեկան ժառանգության» թեման:

Այս անգամ Ադրբեջանում հիշել են Հռոմի Հովհաննես-Պողոս Երկրորդ պապի Բաքու այցը, որի ընթացքում Կաթոլիկ եկեղեցու հովվապետը «հանդիպել է ադրբեջանական հանրության ներկայացուցիչների հետ»:

Հանդիպմանը, եթե հավատանք ադրբեջանցի հեղինակին, մասնակցել է նաեւ «ուդիական համայնքի ներկայացուցիչ Զուրաբ Կանանչեւը»: Վերջինս, իբր, Հռոմի պապին «աղվանական խաչ է մատուցել»: Հովվապետն այն «համբուրել է եւ ընդունել»: Կանանչեւն ասել է, որ դա «աղվանական խաչ է, հայերն անեքսիայի են ենթարկել Գանձասարը»:

Ադրբեջանցի հեղինակը համարում է, որ եթե Հովհաննես-Պողոս Երկրորդն «ընդունել է աղվանական խաչը, ուրեմն ճանաչել է Ադրբեջանի տարածքի քրիստոնեական ժառանգությունը, որի հետ հայերը ոչ մի կապ չունեն»:

Արեւելյան Անդրկովկասի քրիստոնեական ժառանգության ինքնության շուրջ բանավեճը տասնամյակների պատմություն ունի, որ պատմագիտական չէ ի սկզբանե, իսկ այսօր բացառապես իրավա-քաղաքական նշանակություն ունի:

Անցած սեպտեմբերի 19-ի ահաբեկչական պատերազմը, Արցախի բնակչության բռնատեղահանումը միջազգայնորեն ընդունելի դարձնելու համար Իլհամ Ալիեւը ձգտում է լուծել պատմա-քաղաքակրթական ժառանգության «ոչ հայկականության» հարցը:

Իհարկե, կարելի է, գուցե նաեւ պետք է դժգոհել հայ պատմաբաններից, բայց խնդիրը որեւէ հեղինակավոր ամսագրում կամ թերթում Աղվանքի թեմայով հոդված հրապարակելը չէ միայն կամ էլ՝ Հայ առաքելական եկեղեցու դիվանագիտական թերացումը:

Հարցն ունի պետական նշանակություն, որեւէ կարգավորում հնարավոր է գտնել միայն Հայաստանի եւ Ադրբեջանի միջեւ բանակցությունների արդյունքում: Պատմաբանները, ազգագրագետները, հնէաբանները կարող են գիտականորեն հիմնավորված նյութեր տրամադրել:

Պատասխանատուն իշխանությունն է, արտաքին գործերի նախարարությունը, որը համաժամանկյա աշխատանք պետք է տանի քրիստոնեական եկեղեցու բոլոր կենտրոնների՝ Վատիկանի, Հունաց տիեզերական պատրիարքարանի, Ռուս եւ Վրաց ուղղափառ եկեղեցիների հետ:

Վատիկանի թերթում Աղվանքի քաղաքակրթական ինքնությունը խեղաթյուրող հոդվածից հետո, իհարկե, Սուրբ աթոռում Հայաստանի դեսպանը քննարկումներ ունեցավ, տպագրվեց Հայաստանի տեսակետը ներկայացնող պատասխան:

Բայց դա, այսպես ասած՝ պոստ-ֆակտում է, արձագանք, որ անհրաժեշտ է, բայց՝ ոչ բավարար: Ադրբեջանի «աղվանական խաչի» սպառնալիքը չեզոքացնելու համար համակարգված պետական քաղաքականություն պիտի մշակվի եւ քայլ առ քայլ գործադրվի:

Ինչպե՞ս։ Դա արդեն իշխանության, Գիտությունների ազգային ակադեմիայի եւ Հայ առաքելական եկեղեցու խնդիրն է: Բայց որպեսզի այդ կոնցեպցիան մշակվի, Հայաստանում իշխանությունը, գիտական հաստատությունը եւ Եկեղեցին պետք է միակամ-միասնական եւ համերաշխ լինեն:

Այդ համերաշխությունը չկա: Իսկ Բաքվում կույր, խուլ եւ համր չեն: Ամեն ինչ տեսնում, հասկանում եւ ստեղծված բացառիկ հնարավորությունը փորձում են իրացնել:

Դա կրոնա-դավանաբանական, անգամ քաղաքակրթական սպառնալիք չէ միայն, ավելի շատ քաղաքական է: Պետական ինքնիշխանության հիմնաքարը նրա ազգային, պատմա-մշակութային եւ քաղաքակրթական իքնությունն է: «Աղվանական խաչը» սպառնում է Հայաստանի ինքնությանը: Դա նվազ վտանգավոր չէ, քան՝ ռազմական ագրեսիան:

Վահրամ Աթանեսյան

Պատմաբան, լրագրող, հրապարակախոս, քաղաքական գործիչ։ Հայաստանի Գերագույն խորհրդի (1990-1995) Արցախից ընտրված պատգամավոր, 2000-2015 թվականներին Արցախի Ազգային ժողովի երեք գումարումների պատգամավոր։ «Խոջալու․ հանցագործության անատոմիա», «Երկրի ժամանակը», «Հոգեւոր Հայաստանը եւ արդիականությունը» եւ «Աստծո հաջորդ օրը» գրքերի հեղինակն է։

0
FacebookTwitterWhatsappTelegramEmail
նախորդը
Խաղամոլությունը հնարավոր է բուժել
հաջորդը
«Մուշ-1». ուրվական թաղամաս Գյումրիում

խմբագրական

  • Ռուսաստանը Արցախի իշխանություններին չի տեղեկացրել Ադրբեջանի կողմից 2023...

լրահոս

  • Իսրայելն ուժով կպատասխանի, եթե Սիրիայի կառավարությունը չկանխի դրուզներ...

  • Չենք պատրաստվում աշխարհով մեկ թռչել Կիեւի եւ Մոսկվայի...

  • Թրամփը հայտարարել է, որ մայիսի 8-ը կնշվի որպես...

  • ԵՄ-ը նոր պատժամիջոցներ է պատրաստում ՌԴ-ի դեմ՝ հրադադարից...

  • Դամասկոսում դրուզների հետ բախումներից հետո Սիրիայի կառավարությունը հայտարարել...

ընտրանի

  • 1

    Կարմիր գրքում գրանցված ծաղիկ է վաճառվում

  • 2

    Մեղուների քանակը նվազել է, բույսերի փոշոտումը՝ վատացել

  • 3

    Ի՞նչ է Պարկինսոնի հիվանդությունը, որո՞նք են ախտանշանները

  • 4

    Շարադրություն. Զոյա Բեգլարյան, «Իմ գյուղը»

  • 5

    Շարադրություն. Մարիամ Ղուկասյան, «Իմ գյուղը»

Facebook Youtube Email Telegram

արխիվ

Օգոստոսի 2024
ԵԵՉՀՈւՇԿ
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
« Հլս   Սպտ »
Quality Sign Colored

© 2024 - Բոլոր իրավունքները պաշտպանված են ՀՀ Օրենսդրությամբ: Ձևավորումը Ալիք Մեդիա
Գաղտնիության քաղաքականություն