• Գլխավոր
  • Հաղորդումներ
    • PoliticON
    • Թաթուլ Հակոբյանի զրույցը
    • Էլուր
    • Ստվերում
    • Պատերազմի եւ խաղաղության արանքում
    • Ալիքի վրա
    • Տեղ սահմանի մոտ
    • Իրական օրակարգ
    • Կարմիր ժամանակներ
    • Վաղը
    • Չերեւան
    • Ուկրաինա | Պատերազմ
    • Թարգիր Լաո
    • Պարագիծ
    • Էկոդետ
    • Կարպիս Փաշոյանի զրույցը
  • Քաղաքականություն
    • Ներքին
    • Արտաքին
    • Հարեւաններ
    • Աշխարհ
  • Մենք
    • Հայաստան
    • Սփյուռք
  • Տնտեսություն
  • Մշակույթ
  • մեր մասին
  • գործընկերներ
  • Կապ
Aliq Media Armenia
  • Գլխավոր
  • Հաղորդումներ
    • PoliticON
    • Թաթուլ Հակոբյանի զրույցը
    • Էլուր
    • Ստվերում
    • Պատերազմի եւ խաղաղության արանքում
    • Ալիքի վրա
    • Տեղ սահմանի մոտ
    • Իրական օրակարգ
    • Կարմիր ժամանակներ
    • Վաղը
    • Չերեւան
    • Ուկրաինա | Պատերազմ
    • Թարգիր Լաո
    • Պարագիծ
    • Էկոդետ
    • Կարպիս Փաշոյանի զրույցը
  • Քաղաքականություն
    • Ներքին
    • Արտաքին
    • Հարեւաններ
    • Աշխարհ
  • Մենք
    • Հայաստան
    • Սփյուռք
  • Տնտեսություն
  • Մշակույթ
ՆերքինՔաղաքականություն

Բարոյականության խնդիրը

Վահրամ Աթանեսյան 17:01 | 03.04.2021
Վահրամ Աթանեսյան 17:01 | 03.04.2021
Woodrow Wilsons map

Ֆեյսբուքում երբեմն ակամա բանավեճ եմ ունենում բոլորովին անծանոթ մարդկանց հետ, երբ համոզված եմ լինում, որ ընդդիմախոսս ֆեյք չէ: Օրերս բավական երկար խոսակցություն էր Սեւրի պայմանագրի, առաջին Հանրապետության իրավահաջոդություն ընդունելու եւ «ապագաղութացման» թեմայով:

Ուզում եմ հավատալ, որ մարդը քաղաքական մանիպուլյատոր չէ, անկեղծ է եւ հավատում է, որ Վիլսոնյան Հայաստան կա, լինելու է: Մնում է, որ ազգովի համախմբվենք այդ նպատակի շուրջ: Նույնը չես ասի նրանց մասին, որ դիվանագիտական փորձառություն ունեն, քաղաքական որոշակի ճանապարհ են անցել կամ ռազմական գործիչ են եղել:

Նրանք այդքան անկեղծանալու իրավունք պարզապես չունեն: Որովհետեւ այլ բան է միջին վիճակագրական հայի անվտանգ ըղձախոսությունը, բոլորովին այլ, երբ այդ ամենը բերվում է պետական-քաղաքական կամ նույնիսկ հանրային կյանքի միջավայր: Այստեղ բոլորս մի պարտավորություն ունենք՝ եթե օգնել չենք կարող, գոնե չվնասենք:

Քառասունչորսօրյա պետերազմից հետո, երբ տարածաշրջանում իրավիճակը բառիս բուն իմաստով կախված է մազից, ազգային պահանջատիրությունը, պատմական արդարության վերականգման շուրջ զգացմունքային զեղումները ոչ միայն ժամանակավրեպ, այլեւ չափազանց վտանգավոր են:

Հարկ չկա անդրադառնալու, թե միջազգային քաղաքականության կուլիսներում ինչ վտանգներ են խմորվում: Բավական է թռուցիկ հետեւել օտարալեզու մամուլին, որպեսզի պարզ լինի, որ գործ ունենք երկբեւեռ իրականության հետ: Լիբերալիզմի եւ համամարդկային արժեքների արեւմտյան աշխարհը ճգնաժամի մեջ է: Ձեւավորվում է Մեծ Եվրասիա, որի մի մասն է Հարավային Կովկասը՝ իր բազմաթիվ խնդիրներով: Ահա այս իրավիճակում, որի մոտավոր պատկերը դժվարանում են գծել ամենափորձառու քաղաքագետներն ու վերլուծաբանները, պատերազմում պարտված Հայաստանի ներքաղաքական օրակարգ բերել Վիլսոնյան Հայաստանի վերագտնումի թեման՝ նշանակում է կամ անմեղսունակ լինել, կամ սպասարկել արտաքին որեւէ կենտրոնի շահ:

Իսկ դա արդեն բարոյականության խնդիր է:

Ինձ կարող են որպես ռոմանտիկ պրովինցիալի ծաղրել: Ես գիտեմ, որ քաղաքականության մեջ բարոյականը վերջին տեղում է կամ ընդհանրապես բացակայում է: Բայց ցինիզմը հզոր, կայացած, ինքնավստահ, ինքն իրեն պաշտպանելու ունակ երկրի քաղաքական գործչի առանձնաշնորհն է: Մեր դեպքում, երբ դեպի աջ կամ ձախ մի կես-քայլ կարող է էլ ավելի վատթարացնել վիճակը, խորացնել ճգնաժամը, ոչ ոք օրիգինալ քաղաքական գործչի դեր խաղալու իրավունք չունի:

Մամուլը տարածել է ԵԱՀԿ Մինսկի խմբում ամերիկյան նախկին համանախագահ Ռիչարդ Հոգլանդի հոդվածը: Այդ տեքստի դիվանագիտական «մեխը» մի իրողության արձանագրում է՝ Լեռնային Ղարաբաղի հարցում ԱՄՆ-ը միշտ առաջին ջութակի դերը վերապահել է Ռուսաստանին: Չեմ կարծում, թե նման սկզբունքային խոստովանություն նա արել է առանց պետական դեպարտամենտի հետ խորհրդատվության: Եւ ասվածը պետք է ընկալել այսօրվա իրողությունների կտրվածքով:

Նախկին դեսպանը, գոնե ես այդպես եմ հասկանում, հայ հանրությանը բարեկամաբար խորհուրդ է տալիս Միացյալ Նահանգների հնարավոր դերակատարության պատրանքների չտրվել: Սա այն երկրի նախկին դիվանագետն է ասում, որի կամեցողության վրա է կառուցվում Վիլսոնյան Հայաստանի վերագտնումի քարոզչությունը: Այս դեպքում պետք է շատ կարեւոր արձանագրում անել. ամերիկացի Հոգլանդը հայ ժողովրդի նկատմամբ ավելի ազնիվ զգացմունքներ է տածում, քան՝ ԱԺԲ-ում հավաքված նախկին դիվանագետը եւ «ապստամբականները»:

Նա ասում է ճշմարտությունը, իսկ հայ ազգայնականները՝ նենգափոխում են ոչ միայն պատմությունը, այլեւ ներկան: Եւ, որքան էլ փորձես, այդ մարդկանց քաղաքական գործիչ չես կարող անվանել, իրենց գործը՝ քաղաքականություն: Որովհետեւ քաղաքական չէ այն խոսքը, որ չունի նվազագույն իսկ հիմնավորում, առավել եւս՝ իրացման նույնիսկ տեսական գործիքակազմ:

Թե ինչու՞ է ԱԺԲ-ն ասպարեզ իջել՝ այլ թեմա է: Մեզ ավելի շատ պետք է հուզի, թե ինչու՞ անգամ քառասունչորսօրյա պատերազմից հետո հայ իրականության մեջ կան մարդիկ, խմբեր, խավեր, կաստաներ, որ հավատում են Վիլսոնյան Հայաստանի վերագտնումի քարոզչությանը: Թող որ նրանք ընտրողների 0,1 տոկոսը կազմեն, բայց ինչու՞ ունենալ երազախաբության տրված թեկուզ տասը հազար հայրենաբնակ հայ: Չէ՞ որ դա էներգիայի վատնում է: Կարելի է ասել՝ «հիվանդություն»: Իսկ քանի դեռ այն կա, միշտ ունենալու ենք արտաքին մանիպուլյատիվ միջամտության վտանգ, հանրային սուր բեեւռացման սպառնալիք, քաղաքականությունը պահանջատիրության վերածելու պոպուլիզմի աղետ, որի ծանր հետեւանքն է մեր այսօրվա իրականությունը:

Կարդացի, որ ամերիկյան քսանյոթ ոչ կառավարական կազմակերպություններ դիմել են նախագահ Բայդենին եւ հորդորել Ռուսաստանի հետ դիսկուրսից բացառել կոշտ հռետորաբանությունը, հնարավորինս տեսանելի ապագայում վերսկսել Պուտինի հետ երկխոսությունը: Եւ դա՝ ուժեղ, ինքնավստահ, մնացյալ ամբողջ աշխարհին վերեւից նայող Նահանգներում:

Բարոյականության հարց է՝ ինչպես զսպել հավականությունները, գտնել ներքին ինքնակառավարման զսպանակներ, երբ հասկանում ես, որ համառությունը ոչ մի տեղ չի տանում, բացի առճակատումից: ԱԺԲ անվանված շարժումը բարոյականություն պետք է ունենա եւ լռի: Սա իրավունքի սահմանափակման պահանջ չէ, այլ՝ հայրենասիրության թեսթ: Որովհետեւ այս կրիտիկական պահին Վիլսոնյան Հայաստանի թեմայով լռությունը երկրին կենսականորեն օգտակար է:

Վահրամ Աթանեսյան

Պատմաբան, լրագրող, հրապարակախոս, քաղաքական գործիչ։ Հայաստանի Գերագույն խորհրդի (1990-1995) Արցախից ընտրված պատգամավոր, 2000-2015 թվականներին Արցախի Ազգային ժողովի երեք գումարումների պատգամավոր։ «Խոջալու․ հանցագործության անատոմիա», «Երկրի ժամանակը», «Հոգեւոր Հայաստանը եւ արդիականությունը» եւ «Աստծո հաջորդ օրը» գրքերի հեղինակն է։

0
FacebookTwitterWhatsappTelegramEmail
նախորդը
Համագործակցության դաշնակցային բնույթ, երկխոսության բարձր ինտենսիվություն
հաջորդը
Փարավոնների Ոսկե շքերթը Եգիպտոսում

խմբագրական

  • Ռուսաստանը Արցախի իշխանություններին չի տեղեկացրել Ադրբեջանի կողմից 2023...

լրահոս

  • Իսրայելն ուժով կպատասխանի, եթե Սիրիայի կառավարությունը չկանխի դրուզներ...

  • Չենք պատրաստվում աշխարհով մեկ թռչել Կիեւի եւ Մոսկվայի...

  • Թրամփը հայտարարել է, որ մայիսի 8-ը կնշվի որպես...

  • ԵՄ-ը նոր պատժամիջոցներ է պատրաստում ՌԴ-ի դեմ՝ հրադադարից...

  • Դամասկոսում դրուզների հետ բախումներից հետո Սիրիայի կառավարությունը հայտարարել...

ընտրանի

  • 1

    Կարմիր գրքում գրանցված ծաղիկ է վաճառվում

  • 2

    Մեղուների քանակը նվազել է, բույսերի փոշոտումը՝ վատացել

  • 3

    Ի՞նչ է Պարկինսոնի հիվանդությունը, որո՞նք են ախտանշանները

  • 4

    Շարադրություն. Զոյա Բեգլարյան, «Իմ գյուղը»

  • 5

    Շարադրություն. Մարիամ Ղուկասյան, «Իմ գյուղը»

Facebook Youtube Email Telegram

արխիվ

Ապրիլի 2021
ԵԵՉՀՈւՇԿ
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930 
« Մրտ   Մյս »
Quality Sign Colored

© 2024 - Բոլոր իրավունքները պաշտպանված են ՀՀ Օրենսդրությամբ: Ձևավորումը Ալիք Մեդիա
Գաղտնիության քաղաքականություն