• Գլխավոր
  • Հաղորդումներ
    • PoliticON
    • Թաթուլ Հակոբյանի զրույցը
    • Էլուր
    • Ստվերում
    • Պատերազմի եւ խաղաղության արանքում
    • Ալիքի վրա
    • Տեղ սահմանի մոտ
    • Իրական օրակարգ
    • Կարմիր ժամանակներ
    • Վաղը
    • Չերեւան
    • Ուկրաինա | Պատերազմ
    • Թարգիր Լաո
    • Պարագիծ
    • Էկոդետ
    • Կարպիս Փաշոյանի զրույցը
  • Քաղաքականություն
    • Ներքին
    • Արտաքին
    • Հարեւաններ
    • Աշխարհ
  • Մենք
    • Հայաստան
    • Սփյուռք
  • Տնտեսություն
  • Մշակույթ
  • մեր մասին
  • գործընկերներ
  • Կապ
Aliq Media Armenia
  • Գլխավոր
  • Հաղորդումներ
    • PoliticON
    • Թաթուլ Հակոբյանի զրույցը
    • Էլուր
    • Ստվերում
    • Պատերազմի եւ խաղաղության արանքում
    • Ալիքի վրա
    • Տեղ սահմանի մոտ
    • Իրական օրակարգ
    • Կարմիր ժամանակներ
    • Վաղը
    • Չերեւան
    • Ուկրաինա | Պատերազմ
    • Թարգիր Լաո
    • Պարագիծ
    • Էկոդետ
    • Կարպիս Փաշոյանի զրույցը
  • Քաղաքականություն
    • Ներքին
    • Արտաքին
    • Հարեւաններ
    • Աշխարհ
  • Մենք
    • Հայաստան
    • Սփյուռք
  • Տնտեսություն
  • Մշակույթ
ՀայաստանՄենք

Ապատեղեկատվության դեմ պայքարի միջոցները

aliq 15:00 | 10.01.2023
aliq 15:00 | 10.01.2023
image

Ապատեղեկատվությունը խեղաթյուրված կամ միտումնավոր կեղծ տեղեկության տարածումն է քարոզչական, ռազմական (թշնամուն մոլորեցնելը) կամ այլ նպատակների հասնելու համար: Այն տեղեկության մանիպուլյացիայի գործընթացն է՝ ինչ-որ մեկին մոլորեցնելը՝ թերի տեղեկություն տրամադրելով, համատեքստը խեղաթյուրելով:

Ըստ Oxford Living Dictionary-ի՝ հայեցակարգը մի փոքր այլ տեսք ունի: Այն սահմանում է ապատեղեկատվությունը որպես «կեղծ տեղեկատվություն կամ քարոզչություն, որն ուղղված է ապակողմնորոշելուն, որը ստեղծել են կառավարական կազմակերպություններն ընդդեմ ընդդիմության կամ լրատվամիջոցների»։

Նման ազդեցության նպատակը միշտ նույնն է. հակառակորդը պետք է գործի այնպես, ինչպես պետք է մանիպուլյատորին։

Հետեւաբար ապատեղեկատվության ստեղծումը եւ տարածումը գիտակցված գործունեություն են, կեղծ տպավորություն ստեղծելու եւ, համապատասխանաբար, օբյեկտը դեպի ցանկալի գործողությունների կամ անգործության մղելու համար: «Ապատեղեկատվության» բնորոշ առանձնահատկությունն այն է, որ այն ակտիվորեն կիրառվում է պատերազմի ժամանակ՝ անկախ նրանից՝ պատերազմը «տաք» է, թե «սառը»։

Ապատեղեկատվության ստեղծման եւ տարածման ինստիտուտի զարգացման գործում ԽՍՀՄ-ի դերի մասին կարծիք է արտահայտված Վաշինգտոն Փոստի հոդվածում․ «Before fake news, there was Soviet disinformation» («կեղծ լուրերից առաջ» կար սովետական ​​«ապատեղեկատվությունը»):

Վերոնշյալ ապատեղեկատվական արշավները նորություն չեն. հիշենք պատերազմի ժամանակ պրոպագանդայի մասին, որն օգտագործվում էր հասարակական կարծիքը թշնամու դեմ ուղղելու համար: Նորույթը, սակայն, համացանցի եւ սոցիալական ցանցերի օգտագործումն է: Սոցիալական ցանցերի միջոցով ապատեղեկատվության տարածումը կարող է փոխել ընտրությունների արդյունքները, ամրապնդել կոնսպիրացիոնիզմը (դավադրության տեսություն) եւ տարաձայնություններ սերմանել:

Սթիվեն Սմիթը՝ MIT-ի Լինքոլն լաբորատորիայի AI ալգորիթմներ խմբի ներկայացուցիչը, նպատակ էր դրել ավելի լավ հասկանալու այս արշավները՝ գործարկելով Ազդեցության գործողությունների հետախուզություն (RIO) ծրագիրը: Նրա նպատակն էր ստեղծել մի համակարգ, որն ավտոմատ կերպով կբացահայտեր ապատեղեկատվություն պարունակող նյութերը, ինչպես նաեւ նրանց, ովքեր տարածում են դրանք սոցիալական ցանցերում:

RIO համակարգը եզակի է դարձնում այն, որ այն համատեղում է մի քանի վերլուծական տեխնիկա, որը թույլ է տալիս պարզել, թե որտեղ եւ ինչպես է տարածվում ապատեղեկատվությունը:

RIO համակարգի փորձարկման ժամանակահատվածում թիմը հավաքել է 28 միլիոն թվիթերյան գրառում 1 միլիոն օգտահաշիվներից՝ պարզելու, թե որ գրառումներն են ապակողմնորոշող, եւ ով է պատասխանատու ապատեղեկատվության տարածման համար: Այդ համակարգը վերլուծել է օգտահաշիվները եւ հայտնաբերել ապատեղեկատվություն տարածողներին 96% ճշգրտությամբ։

«Ընտրված հաշիվները» հետագայում վերլուծվում են, եւ համակարգը կենտրոնանում է նրանց լեզվի եւ օտարերկրյա լրատվամիջոցների հետ փոխգործակցության վրա: RIO համակարգը կարող է հայտնաբերել ե՛ւ չաթ-բոտերին, ե՛ւ մարդկանց, որոնք որոշակի ապատեղեկատվություն տարածող աղբյուրներ են: Համակարգը կարող է օգտագործվել կառավարությունների եւ այլ ոլորտների կողմից ապատեղեկատվության տարածումը կասեցնելու համար։

Ապատեղեկատվության դեմ պայքարի մի քանի այլընտրանք կա, որոնք կարող են իրականացվել տարբեր ինստիտուտների կողմից:

Կառավարությունները կարող են խրախուսել անկախ, պրոֆեսիոնալ լրագրությունը: Հասարակությանը անհրաժեշտ են լրագրողներ, որոնք կօգնեն հասկանալու բարդ իրադարձությունները եւ հաղթահարելու սոցիալական, տնտեսական եւ քաղաքական իրադարձությունների անընդհատ փոփոխվող բնույթը: Կարեւոր պայման է ունենալ անկողմնակալ եւ պրոֆեսիոնալ Չորրորդ իշխանություն։

Կառավարությունները պետք է խուսափեն բովանդակության գրաքննությունից եւ առցանց հարթակներին ապատեղեկատվության համար պատասխանատվության ենթարկելուց: Սա կարող է սահմանափակել խոսքի ազատությունը՝ ստիպելով մարդկանց վարանել կիսվելու իրենց քաղաքական հայացքներով՝ վախենալով, որ դրանք կարող են գրաքննվել: Նման չափազանց սահմանափակող կարգավորումը կարող է վտանգավոր նախադեպ ստեղծել եւ ակամա խրախուսել ավտորիտար ռեժիմներին թուլացնելու խոսքի ազատությունը:

Մեդիա արդյունաբերությունը պետք է շարունակի կենտրոնանալ բարձրորակ լրագրության վրա, որը վստահություն է ներշնչում եւ մեծ լսարան է գրավում: Շատ մեդիա կազմակերպություններ վերջին մի քանի տարիների ընթացքում հասել են ընթերցողների եւ դիտողների թվի զգալի աճի, սակայն դրա հետ մեկտեղ վերջին տարիներին ԶԼՄ-ների նկատմամբ հանրային վստահության կտրուկ անկում է նկատվել: Աղետների, քաոսի եւ անկարգությունների ժամանակ աշխարհին անհրաժեշտ է ուժեղ եւ ճկուն լրատվամիջոց, որը քաղաքացիներին կտեղեկացնի ընթացիկ իրադարձությունների մասին:

Տեխնոլոգիական ընկերությունները պետք է ներդրումներ կատարեն տեխնոլոգիաների մեջ՝ կեղծ լուրեր գտնելու եւ դրանք ալգորիթմների եւ քրաուդսորսինգի միջոցով բացահայտելու համար: Կան կեղծ լուրերի եւ ապատեղեկատվության հայտնաբերման նորամուծություններ, որոնք օգտակար են մեդիա հարթակների համար: Օրինակ՝ կեղծ լուրերի հայտնաբերումը կարող է ավտոմատացված լինել, եւ սոցիալական մեդիա ընկերությունները պետք է ներդրումներ կատարեն իրենց համակարգերում այդ ծրագրերը ներդնելու համար:

Մեդիա գրագիտության կրթական ծրագրերի ֆինանսավորումը պետք է լինի կառավարությունների առաջնահերթությունը: Նման ծրագրերը պետք է օգնեն մարդկանց դառնալու առցանց տեղեկատվության ավելի «որակյալ» սպառողներ: Ներդրումներ պետք է արվեն լրագրողների, ընկերությունների, կրթական հաստատությունների եւ ոչ առեւտրային կազմակերպությունների միջեւ համագործակցությանը նպաստելու, մեդիագրագիտությունը խրախուսելու համար:

Քրիստինե Խանոյան

Kristine Khanoyan«Թվային կայուն միջավայրի ամրապնդումը Հայաստանում» ծրագիրն իրականացվում է DCN (Digital Communication Network)-ի եւ CRI (Civic Resillence Initiative)-ի կողմից Հայաստանում Լիտվայի դեսպանատան աջակցությամբ:

«Թվային կայուն միջավայրի ամրապնդումը Հայաստանում»
0
FacebookTwitterWhatsappTelegramEmail
նախորդը
Արցախի հեռուստատեսության տարհանման մասին փաստաթուղթը կեղծիք է
հաջորդը
Պապիկյանն ընդունել է ԵՄ դիտորդական առաքելության ներկայացուցիչներին

Նման հոդվածներ

Պաշտոնական ապատեղեկատվությունը եւ մեդիայի նկատմամբ աճող ագրեսիան

17:45 | 27.01.2023

Խոսքի ազատությունը եւ ապատեղեկատվությունը

17:15 | 23.01.2023

Ապատեղեկատվությունն ընդդեմ հայաստանյան քաղաքացիական հասարակության

19:15 | 20.01.2023

Ովքե՞ր եւ ինչո՞ւ են տարածում ապատեղեկատվություն․ ովքե՞ր են...

14:30 | 17.01.2023

Ապատեղեկատվություն եւ պրոպագանդա

18:30 | 14.01.2023

Ինչպես տարբերել ճիշտ տեղեկությունը կեղծից

18:30 | 12.01.2023

խմբագրական

  • Ռուսաստանը Արցախի իշխանություններին չի տեղեկացրել Ադրբեջանի կողմից 2023...

լրահոս

  • Իսրայելն ուժով կպատասխանի, եթե Սիրիայի կառավարությունը չկանխի դրուզներ...

  • Չենք պատրաստվում աշխարհով մեկ թռչել Կիեւի եւ Մոսկվայի...

  • Թրամփը հայտարարել է, որ մայիսի 8-ը կնշվի որպես...

  • ԵՄ-ը նոր պատժամիջոցներ է պատրաստում ՌԴ-ի դեմ՝ հրադադարից...

  • Դամասկոսում դրուզների հետ բախումներից հետո Սիրիայի կառավարությունը հայտարարել...

ընտրանի

  • 1

    Կարմիր գրքում գրանցված ծաղիկ է վաճառվում

  • 2

    Մեղուների քանակը նվազել է, բույսերի փոշոտումը՝ վատացել

  • 3

    Ի՞նչ է Պարկինսոնի հիվանդությունը, որո՞նք են ախտանշանները

  • 4

    Շարադրություն. Զոյա Բեգլարյան, «Իմ գյուղը»

  • 5

    Շարադրություն. Մարիամ Ղուկասյան, «Իմ գյուղը»

Facebook Youtube Email Telegram

արխիվ

Հունվարի 2023
ԵԵՉՀՈւՇԿ
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031 
« Դկտ   Փտր »
Quality Sign Colored

© 2024 - Բոլոր իրավունքները պաշտպանված են ՀՀ Օրենսդրությամբ: Ձևավորումը Ալիք Մեդիա
Գաղտնիության քաղաքականություն