• Գլխավոր
  • Հաղորդումներ
    • PoliticON
    • Թաթուլ Հակոբյանի զրույցը
    • Էլուր
    • Ստվերում
    • Պատերազմի եւ խաղաղության արանքում
    • Ալիքի վրա
    • Տեղ սահմանի մոտ
    • Իրական օրակարգ
    • Կարմիր ժամանակներ
    • Վաղը
    • Չերեւան
    • Ուկրաինա | Պատերազմ
    • Թարգիր Լաո
    • Պարագիծ
    • Էկոդետ
    • Կարպիս Փաշոյանի զրույցը
  • Քաղաքականություն
    • Ներքին
    • Արտաքին
    • Հարեւաններ
    • Աշխարհ
  • Մենք
    • Հայաստան
    • Սփյուռք
  • Տնտեսություն
  • Մշակույթ
  • մեր մասին
  • գործընկերներ
  • Կապ
Aliq Media Armenia
  • Գլխավոր
  • Հաղորդումներ
    • PoliticON
    • Թաթուլ Հակոբյանի զրույցը
    • Էլուր
    • Ստվերում
    • Պատերազմի եւ խաղաղության արանքում
    • Ալիքի վրա
    • Տեղ սահմանի մոտ
    • Իրական օրակարգ
    • Կարմիր ժամանակներ
    • Վաղը
    • Չերեւան
    • Ուկրաինա | Պատերազմ
    • Թարգիր Լաո
    • Պարագիծ
    • Էկոդետ
    • Կարպիս Փաշոյանի զրույցը
  • Քաղաքականություն
    • Ներքին
    • Արտաքին
    • Հարեւաններ
    • Աշխարհ
  • Մենք
    • Հայաստան
    • Սփյուռք
  • Տնտեսություն
  • Մշակույթ
Մշակույթ

Ժամանակակից արվեստ ՆՓԱԿ-ի «Հայաստան-Սփյուռք» ցուցասրահում

Անուշ Առաքելյան 19:45 | 04.12.2021
Անուշ Առաքելյան 19:45 | 04.12.2021
exhibition of contemporary art from Armenia and Diaspora.

«Ես Արման Գրիգորյանն եմ, արվեստագետ, բավական հին՝ «պերեստրոյկայի» շրջանի: Այնքան հին, որ Բեռլինում  «Սովետական եւ ամերիկյան արվեստագետները՝ 60-90-ական թվականներին» խորագրով ցուցահանդես է բացվել, եւ այդ ցուցահանդեսը սկսվում է աբստրակտ էքսպրեսիոնիզմի հիմնադիր եւ առաջնորդ Ջեքսոն Պոլոքով եւ ավարտվում ինձնով»:

Հայաստանում 1980-ականների կոնցեպտուալ եւ փոփ-արվեստային շարժման ներկայացուցիչ Արման Գրիգորյանի աշխատանքները հաճախ են վիճարկում ակադեմիական արվեստի ավանդույթները: Դրանցից մեկն այսօր ցուցադրվում է ՆՓԱԿ-ում (Նորարար փորձառական արվեստի կենտրոն): Նկարիչն այն պատերազմից հետո է ստեղծել:

Arman Grigoryan
Խորհրդարանի շենքի դիմաց ցուցարարները խոստացված խաղաղության դարաշրջանն են պահանջում, պահանջողներից մեկն էլ ինքն է՝ նկարիչը: Ըստ նկարչի՝ ժամանակակից արվեստագետը պետք է աշխատի հասարակական-քաղաքական համատեքստում, արվեստը նաեւ ստեղծված պետք է լինի ազատական գաղափարներով: «Հայ ժամանակակից արվեստը մեր տարածաշրջանում պետք է տարբերվի, առաջադեմ լինի: Իմ գրեթե բոլոր գործերում ֆիգուրները մերկ են: Մերկ կերպարների գեղանկարներով, քանդակներով, արձաններով կարող ենք որոշել հասարակության առաջադիմությունը, դա ինձ համար չափանիշ է»,- ասում է նկարիչը:

Արման Գրիգորյանի աշխատանքի կողքին ժամանակակից արվեստագետների եւս 34 գործեր կան, նրանց մեջ են նաեւ Համլետ Հովսեփյանի, Արա Հայթայանի, Նարեկ Ավետիսյանի, Սարգիս Համալբաշյանի եւ այլ արվեստագետների աշխատանքները:

NPAK
NPAK
NPAK

Երկու տարի առաջ ՆՓԱԿ-ի հիմնադիր Սոնյա Պալասանյանի նախաձեռնությամբ կենտրոնի ցուցասրահներից մեկն անվանեցին «Հայաստան-Սփյուռք ցուցասրահ»: Ի սկզբանե որոշված էր, որ այս ցուցասրահում տեղ գտած աշխատանքները թարմացվեն վեց ամիսը մեկ:

Համավարակը, պատերազմն ու հետպատերազմյան իրավիճակը թույլ չտվեցին անդրադառնալ ցուցադրությանը, ցուցանմուշները հնացան, իսկ օրերս արվեստագետները թարմացված, իրենց վերջին գործերով ներկայացան:

«Նույնիսկ չկա համադրողի միջամտություն, արվեստագետներն ազատ են: Լավ առիթ է տեսնելու Սփյուռքի արտիստների գործերը, իրենց համար էլ սա հնարավորություն է ցուցադրվելու մայր հայրենիքում»,- ասում է կենտրոնի տնօրեն Սիլվա Չոբանյանը:

Տեսակապով զրուցեցինք արտերկրում բնակվող ՆՓԱԿ-ի հիմնադիրներ Էդուարդ եւ Սոնյա Պալասանյանների հետ: Ցուցահանդեսի նախաձեռնող Սոնյա Պալասանյանի կարծիքով՝ հայ ժամանակակից արվեստագետներն առհասարակ քիչ ուշադրության են արժանանում, ցուցադրությունն այդ բացը լրացնելու համար է:

Ըստ նրա՝ հայ ժամանակակից արվեստը արտասահմանում այնքան ճանաչելի չէ, որքան ազգային մշակույթը: «Արտասահմանում մեծ զարմանքով է ընդունվում հայ ժամանակակից արվեստը, մինչդեռ մենք ունենք ներուժ ունեցող արվեստագետներ: Նրանցից շատերը մրցունակ են միջազգային հարթակներում»,- ասում է Սոնյա Պալասանյանը, զուգահեռներ անցկացնում հարեւան Իրանում գործող արվեստագետների հետ, որոնք վերջին տարիներին ինստալյացիոն արվեստը բարձր մակարդակի են հասցրել: «Ինստալյացիաները Հայաստանից տարածվեցին, հիմա Պարսկաստանը մեծ թափով առաջ է գնում, Միջին Արեւելքը հայացքն ուղղել է դեպի իրանցի արտիստների վիդեո արտերը, Միացյալ Նահանգների շատ ցուցասրահներում ներկայացվում են իրանցի ժամանակակից նկարիչների գործերը»:

Ամերիկա, Անգլիա, Իրան, Ռուսաստան, Գերմանիա… ՆՓԱԿ-ում ցուցադրված գործերի մեծ մասը Հայաստանից է: Երբ ոտք ես դնում ցուցասրահից ներս, կենտրոնում ռուսաստանաբնակ երիտասարդ նկարիչ Բելլա Պողոսյանի աշխատանքն է աչքիդ զարնում:

Bella Poghosyan
Բելլան ներշնչվել է անալիտիկ հոգեբանության հիմնադիր Կառլ Յունգի կոլեկտիվ անգիտակցական տեսությունից` «Kollektives Unbewusstes»: Ըստ Յունգի՝ «Կոլեկտիվ անգիտակցականը մարդկության, մեր նախնիների կորած հետքերի հիշատակների գաղտնի շտեմարան է, որտեղ ամփոփված մտքերն ու զգացմունքները մարդկային էվոլյուցիայի հետքերն են, հետեւաբար համամարդկային են եւ փոխանցվում են ժառանգաբար:

«Կարծում եմ, քարերը, մասնավորապես տուֆը, կարող են ունենալ հավաքական հիշողություն, կապ, պատմություն: Տուֆն իր գոյության ընթացքում կարող է նաեւ որոշակի ինֆորմացիա, պատմական իրադարձություններ կուտակած լինել, քանի որ այն կլանող հատկություն ունի, ինչպես ջուր է ներծծում, այնպես էլ ունակ է կլանելու ինֆորմացիա: Քարերի վրայի պատկերներն էլ այդ մտացածին ինֆորմացիայի արտացոլանքն են»,- իր աշխատանքն այսպես է նկարագրում Բելլան:

Վորոնեժում ծնված Բելլա Պողոսյանը երկու ամիս է՝ Հայաստանում է, նկատել է, որ ստեղծագործելու ավանդական ձեւերն այստեղ առավել տարածում ունեն, մինչդեռ Ռուսաստանում, օրինակ, ողջունվում են ինստալյացիաները, «Ready-made» տեխնիկայով արված աշխատանքները:

Նարեկ Ավետիսյանն այս ցուցահանդեսը կարեւորում է մշակութային կյանք վերադառնալու տեսանկյունից, հատկապես վերջին երկու տարվա ընթացքում, երբ երկրում առաջացած ճգնաժամային իրավիճակները մշակույթն ու արվեստը մղեցին հետին պլան:

Նկարիչը երկու աշխատանք է ներկայացրել, վերջերս է վրձնել, ակտիվ ստեղծագործել է ե՛ւ պատերազմի, ե՛ւ համավարակի ընթացքում, ասում է՝ ինքնապահպանման բնազդ է: «Մեր երկիրն այնպիսի խնդիրներ ունի, որ արվեստի խնդիրները երբեմն վրիպում են, բայց առանց այսօր ստեղծվող կենդանի արվեստի, մշակույթի լիակատար չի լինի մեր կյանքը»,- ասում է նկարիչն ու կարեւորում այն հարթակը, որտեղ ժամանակակից նկարիչները հանդիպում են, ցուցադրվում, երկխոսում, տեսնում, թե ժամանակակից արվեստն աշխարհում եւ տարբեր լոկալ դաշտերում ինչպես է զարգանում:

Անուշ Առաքելյան

Մասնագիտությամբ լեզվաբան եմ, բայց հիմնական զբաղմունքս եղել է լրագրությունը։ Սկսելով «Շողակաթ» հեռուստաընկերությունից՝ մշտապես լուսաբանել եմ մշակութային իրադարձություններ՝ խնդիր ունենալով արվեստի երեւույթները չթողնել ստվերում։

0
FacebookTwitterWhatsappTelegramEmail
նախորդը
Ազգայինի տնօրենը՝ Եվրասիական գրադարանային ասամբլեայի փոխնախագահ
հաջորդը
Շուտով Երեւանում վայրէջք կկատարի գերիներին տեղափոխող ինքնաթիռը

խմբագրական

  • Ռուսաստանը Արցախի իշխանություններին չի տեղեկացրել Ադրբեջանի կողմից 2023...

լրահոս

  • Իսրայելն ուժով կպատասխանի, եթե Սիրիայի կառավարությունը չկանխի դրուզներ...

  • Չենք պատրաստվում աշխարհով մեկ թռչել Կիեւի եւ Մոսկվայի...

  • Թրամփը հայտարարել է, որ մայիսի 8-ը կնշվի որպես...

  • ԵՄ-ը նոր պատժամիջոցներ է պատրաստում ՌԴ-ի դեմ՝ հրադադարից...

  • Դամասկոսում դրուզների հետ բախումներից հետո Սիրիայի կառավարությունը հայտարարել...

ընտրանի

  • 1

    Կարմիր գրքում գրանցված ծաղիկ է վաճառվում

  • 2

    Մեղուների քանակը նվազել է, բույսերի փոշոտումը՝ վատացել

  • 3

    Ի՞նչ է Պարկինսոնի հիվանդությունը, որո՞նք են ախտանշանները

  • 4

    Շարադրություն. Զոյա Բեգլարյան, «Իմ գյուղը»

  • 5

    Շարադրություն. Մարիամ Ղուկասյան, «Իմ գյուղը»

Facebook Youtube Email Telegram

արխիվ

Դեկտեմբերի 2021
ԵԵՉՀՈւՇԿ
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« Նյմ   Հնվ »
Quality Sign Colored

© 2024 - Բոլոր իրավունքները պաշտպանված են ՀՀ Օրենսդրությամբ: Ձևավորումը Ալիք Մեդիա
Գաղտնիության քաղաքականություն